David Jackson (AADF) - Dominația în industria alimentelor pentru animalele de companie – Cele Trei Mari corporații
Dominaţia
în industria alimentelor pentru animalele de companie – Cele Trei Mari corporaţii
23 august 2014 | De David Jackson, AllAboutDogFood.co.uk
Știm cu toții că există o mulțime de opțiuni în ceea
ce priveşte hrana pentru animalele de companie.
Site-ul All About Dog Food are în prezent peste 250[1]
de mărci de alimente și delicatese pentru câini, disponibile în Marea Britanie și
mai sunt încă multe de adăugat. În mod incredibil
însă, aproape 90% din toate vânzările de alimente pentru animalele de companie
din Marea Britanie provin de la doar trei companii. Prin publicitate neîncetată și cumpărarea pe scară
largă a controlului unor producători mai mici, Cele Trei Mari corporații au ajuns
să domine și să definească hrana pentru animale de companie din Marea Britanie și
din întreaga lume.
Cine
sunt „Cei Trei Mari”?
Cu excepția cazului în care ați locuit (și ați făcut
cumpărăturile) într-o peșteră, cu siguranță veți fi auzit de fiecare dintre cele
mai mari trei corporații din domeniul hranei pentru animale de companie, dar ceea
ce s-ar putea să nu știți este că, ele între ele, dețin aproape toate cele mai cunoscute
mărci de astfel de alimente din Marea Britanie.
- Mars: Pedigree, Cesar, Chappi,
Frolic, Kitekat, Pal, Nutro, Greenies, James Wellbeloved, Royal Canin, Sheba,
Whiskas. (şi Eukanuba, n.t.)
- Nestlé Purina: Bakers, Beneful, Beta, Bonio, Felix, Friskies, Just Right, ProPlan, Purina
One, Purina Veterinary Diets, Winalot. (şi Darling şi Dog Chow, n.t.)
- Colgate-Palmolive: Hill’s Science Plan, Hill’s Prescription Diets.
Dar cum au ajuns aceste trei companii să controleze
în atât de mare măsură piața alimentelor pentru animale de companie? Trebuie să fie pentru că produsele lor sunt atât
de bune, nu? Din nefericire nu...
Dominarea
pieţei alimentelor pentru animalele de companie
Problema este că, pentru mulți proprietari de animale
de companie, Cei Trei Mari înseamnă hrana pentru animale de companie.
Sunt singurele companii suficient de bogate
pentru a avea publicitate TV și singurele care își permit condițiile impuse de supermarketuri.
Pentru milioanele de proprietari de animale
care nu pășesc niciodată într-un magazin dedicat animalelor de companie și care
nu citesc niciodată reviste specializate pentru acestea, celelalte mărci ar putea
să nici nu existe.
Dar nu se termină aici. Cei Trei Mari nu se mulțumesc doar cu dominarea
curentului principal al domeniului. Cumpărând
cele mai de succes branduri independente și inventând pur şi simplu dietele veterinare,
corporațiile şi-au însuşit o cotă însemnată din spaţiile magazinelor pentru animale
de companie și din piața veterinară. 9 din
10 veterinari recomandă acum alimente de la unul dintre cei trei mari. Corporațiile au înțeles de mult importanța recomandărilor
veterinare și au cheltuit milioane pe asigurarea pozițiilor lor ca dietă aleasă
de medicii veterinari, prin cursuri nutriționale „sponsorizate” la colegiul veterinar
și prin stimulente băneşti substanțiale pentru cabinetele veterinare.
Cu atât de multe cheltuieli pentru publicitate, oferte
speciale la supermarketuri și stimulente pentru comercianții cu amănuntul, ați putea
crede că ar rămâne mai puțini bani de cheltuit pe ingrediente și, în multe cazuri,
ați avea dreptate. O simplă privire prin
listele de ingrediente ale celor mai mari două mărci de alimente pentru câini din Marea Britanie, Pedigree și Bakers, arată în mod clar că marketingul este mult
mai important pentru succesul unei mărci decât calitatea produselor. Desigur, atunci când clienții dvs. nu au unde altundeva
să meargă, calitatea poate fi lăsată mai la coadă.
Riposta
Desigur, atunci când sănătatea animalului dvs. de
companie nu este pe primul loc, este obligatoriu să existe o reacție adversă. Mulți
comercianți cu amănuntul reduc acum prezenţa celor trei mari mărci, iar unul
dintre aceştia, Scampers Natural Pet Care din Soham este liderul magazinelor
pentru animale de companie cu vederi similare, într-un boicot pe scară largă al
celor trei mari mărci! Cei de la Scampers
au petrecut o mare parte din ultimul an înlocuind toate cele trei mari mărci
cu o gamă largă de mărci independente de top de alimente pentru animalele de companie,
din Marea Britanie și nu numai.
Faptul este că Cei Trei Mari nu sunt altceva
decât companii și, ca toate companiile, ei răspund în fața clienților lor. De fiecare
dată când proprietarul unui animal de companie trece de la un aliment de calitate
inferioară la o dietă de bună calitate, crește presiunea asupra producătorilor de
alimente de calitate scăzută pentru a-și schimba modul de gândire și pentru a pune,
în cele din urmă, animalele noastre de companie pe primul loc.
Articolul original se
găseşte aici:
https://www.allaboutdogfood.co.uk/articles/pet-food-domination-the-big-three-corporations
Comentarii
Trimiteți un comentariu